Meet Factory

Chouk Bwa & The Ångströmers

Rituály voodoo mají kořeny v západoafrickém Beninu, a na Haiti v Karibiku zdomácněly jako vitální africký import, který je dominantní silou v hudbě i v každodenním životě. Podobně jako kdysi u blues se jedná o hudbu těch nejnižších vrstev, která má ostří vzdoru i strhující energii. Bubeníci skupiny mají statut mistrovských hráčů, tanečnice nesledují žádnou choreografii, ale živelně reagují na věčně proměnlivé rytmy. Průlom v kariéře nastal roku 2015, kdy porota skupinu vybrala na prestižní festival Womex.

Sophie Hunger

Před lety ji přirovnávali k Björk, Nico i Joni Mitchell dohromady. Narodila se ve Švýcarsku, vyrůstala v Londýně i Německu. Její uhrančivý hlas očaroval jazzmana Erika Truffaze natolik, že si ji jako zcela neznámou vybral jako předkapelu. Její hořkosladké písně se pohybují na hranici reality, ironie a fantazie, ale bez patosu a sebelítosti.

Etran De L’Aïr

Etran de L'Aïr jsou převážně svatební kapelou usazenou ve městě Agadez, což je obydlená městská část pouště na severu Nigeru. Toto město je známé svou hudební produkcí, obzvlášť v oblasti specifického soundu elektrických kytar a tzv. pouštního blues. Dalšími známými jmény pocházejícími z "města kytar" Agadezu jsou Mdou Moctar nebo Bombino. Být saharským kytaristou znamená přijmout i určité společenské role.

faUSt

Otcové německého rockového undergroundu se vracejí do roku 1973, kdy střídali vydavatelské giganty a natočili své nejchytlavější album. Po devíti letech se na česká pódia vrací legendární představitelé německého experimentálního rocku, tentokrát pod pozměněnou značkou faUSt. Na programu je návrat k albu Faust IV, jež poprvé vyšlo v roce 1973 a vedle řádky hitů nabízelo i zvukovou stěnu nazvanou KrautRock.

Jazzanova

Hudba skupiny Jazzanova má hluboké kořeny v dřevním jazzu či soulu, tyto styly ale spojují s klubovou současností elektronické hudby či hip hopu a fascinací latinskou Amerikou. Tento unikátní mix dodává jejich nahrávkám nadčasovou kvalitu a pochutnají si na nich hudební labužníci, kteří svůj vkus nenechají omezovat škatulkami.

Sona Jobarteh

Nástroj kora jako magický crossover mezi kulturami. První žena-virtuózka na koru, nástroj, který byl původně doménou mužů.

Sona Jobarteh - Nástroj kora jako magický crossover mezi kulturami. První žena-virtuózka na koru, nástroj, který byl původně doménou mužů. Její předkové přišli z Gambie a díky znalosti afrických kořenů i evropské hudby (studovala hru na violoncello i klasickou kompozici), suverénně balancuje na hraně obou světů.

Sophie Hunger

Před lety ji přirovnávali k Björk, Nico i Joni Mitchell dohromady. Narodila se ve Švýcarsku, vyrůstala v Londýně i Německu. Její uhrančivý hlas očaroval jazzmana Erika Truffaze natolik, že si ji jako zcela neznámou vybral jako předkapelu. Její hořkosladké písně se pohybují na hranici reality, ironie a fantazie, ale bez patosu a sebelítosti.

GWAR

Tahle americká thrash-metalová partička, která vznikla roku 1985 ve Virginii, je naprostým zjevem mezi vším pozemským. O tom se můžete přesvědčit 9. prosince v pražské MeetFactory nebo o den později ve zlínském Masters of Rock Café, kam dorazí v rámci Use Your Collusion Tour.

Stránky

Přihlásit se k odběru Meet Factory